Виховна робота майстра в/н



Виховна робота майстра виробничого навчання
Виховні завдання майстра виробничого навчання доцільно визначити, виходячи з “Положення про майстра виробничого навчання” та Закону “Про професійну технічну освіту”. Метою освіти, як зазначено в законі є всебічний розвиток людини як особистості та найвищої цінності суспільства, розвиток талантів, розумових та фізичних здібностей виховання високих моральних якостей.
Майстер виробничого навчання як інші педагогічні працівники училища повинні враховувати, що виховний процес базується на принципах учнівського самоврядування, передбачає відносини взаємної довіри і поваги викладача майстра та учнів.
Виховна робота майстра має спрямовуватись до навчання підвищення рівня своїх знань, удосконалення навичок, оволодіння передовими методами праці. У ньому завжди є можливість показати учням значення їх загальноосвітньої підготовки. Необхідно залучати учнів не тільки до виробничого, а й до активного громадянського життя. Важливе виховне значення має їхня участь на заключній стадії навчання.
Необхідною умовою ефективності виховних зусиль майстра є його особистий приклад, ділова кваліфікація, глибоке знання справи, моральні якості, сувора вимогливість до себе, доброзичливе ставлення до учнів, тактовність, невимушеність поведінки.
Майстер повинен бути в очах учнів зразком витримки,  принциповості й справедливості. Його особистий приклад допомагає і в формуванні в учнів дбайливого ставлення до суспільної власності. Завдання полягає в тому, щоб зробити бережливість,охайність невід’ємним компонентом його виробничої діяльності.
 Провідне місце в системі виховної роботи, здійснюваної майстром виробничого навчання, посідає  індивідуальний підхід  до учнів. Сутність цього підходу в тому, що майстер визначає позитивні та негативні впливи під час навчально-виховної роботи на  кожного  учня. Встановлюються шляхи усунення негативних впливів. Майстер  допомагає учневі усвідомити допущені помилки і вказує як їх виправити, створює кожному учневі умови, що сприяють досягненню успіхів у навчанні і праці, виховує громадянську позицію, колективізм, патріотизм. Організовує та проводить батьківські збори,   індивідуальну роботу з батьками учнів.
Щоб досягти успіху в навчально-виховній роботі слід враховувати вікові і індивідуальні особливості учнів, знати їх інтереси, нахили і прагнення, здібності та звички, рівень знань і навичок, набуті раніше.
Однією з принципово важливих умов забезпечення індивідуального підходу майстра до учнів є виховання у них самостійності, а саме:
уміти розбиратися з вимогами, які ставляться  до роботи, планувати свою діяльність; забезпечити  виконання виробничих норм; уміння переборювати труднощі в роботі; застосування нових прийомів праці; економно витрачати  матеріали та електроенергію; бережливо ставитися  до обладнання, інструментів.
Проте надавати молодій людині самостійності треба з певною обережністю, враховуючи ступінь її трудової підготовки. Важливо не підказувати готові рішення, а підводити учнів до самостійних висновків і дій.
Позитивним фактором у виховній роботі є правильні взаємовідносини майстра і учнів, які базуються на взаємній повазі. Майстер повинен давати можливість учневі висловити свою думку, виявляти довіру до його знань, утримуватись від поспішних і категоричних заперечень та висновків. Індивідуальний підхід до учнів вимагає від майстра педагогічного такту. Треба приймати лише продумані рішення, особливо при    налагодженні самостійної роботи учнів.

Циклограма виховної роботи майстра в/н

План проведення виховної роботи на місяць 

Акт обстеження житлово-побутових умов

Протокол засідання ради профілактики

Психолого-педагогічна характеристика учня

Соціальний паспорт групи

Схема вивчення особистості важковиховуваного учня

Тематика виховних заходів


Немає коментарів:

Дописати коментар